• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61420
+
-

تلاش برای  ارتقای عدالت آموزشی

خبر
تلاش برای  ارتقای عدالت آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در دومین جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی گفت: تلاش‌های سوادآموزی در استان به منظور افزایش عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به فرصت دوم آموزشی است که برای مجموعه آموزش و پرورش جزو افتخارات و مایه مباهات است.

به گزارش ایرنا «مجید یزدان‌پناه» در دومین جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی که با حضور اعضای جلسه و رؤسای آموزش و پرورش نواحی سه‌گانه شهر کرمانشاه و منطقه ماهیدشت برگزار شد، افزود: معاونت سوادآموزی استان بر اساس وظایف محوله و مبتنی بر اسناد بالادستی برای تحقق اهداف عالیه مدنظر و اجرای برنامه‌های مشارکتی با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها تلاش می‌کند.

 این معاونت با بهره‌گیری از امکانات ادارات مشارکت‌پذیر در استان از ظرفیت و توانایی‌های مادی و معنوی، امور مربوطه را پیگیری می‌کند. برایند و نتایج این مشارکت‌ها زیرپوشش قرار گرفتن تعداد کثیری از سوادآموزان و فراگیران در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال است.  

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با تشریح برنامه‌های اجرایی سوادآموزی در سال گذشته، موفقیت‌های کسب شده را حاصل خرد جمعی و تلاش‌های بی‌وقفه اصحاب تعلیم و تربیت برای روشنگری در این وادی برشمرد و تاکید کرد: اهداف، راهبردها و برنامه‌های عملیاتی در سال جاری با دقت و جدیت کامل تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شود که در این زمینه نیازمند مشارکت ارزشمند آحاد مردم خواهیم بود. 

«هرمز نوروزی‌فرد» افزود: رویکردهای داخلی حوزه معاونت سوادآموزی استان در سال ۹۸ بر اساس مولفه‌های تلاش، تعامل، تدبیر و تکریم و در راستای اسناد بالادستی با لحاظ شاخص‌های کمی با کیفیت لازم به منظور تاثیر مثبت سواد و ایجاد سرمایه اجتماعی است. آمار جمعیت بی‌سواد رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان اکنون ۷۰ هزار نفر است که بر اساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش ۲۵ درصد این جمعیت آموزش‌ناپذیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید